DiVetro

Informatiegestuurde organisaties

Informatiegestuurde organisaties

Wij helpen u perfect passende dienstverlening aan uw klanten en medewerkers te bieden op basis van data over actuele behoeften en situaties.

Organisaties excelleren als zij informatiegestuurd worden

Informatiegestuurd werken is al zo oud als de weg naar Rome. Zonder informatie over reisdoel, positie, richting, snelheid, vervoersmogelijkheden en route kon Rome immers alleen door toeval bereikt worden. Uiteraard is de menselijke factor ook belangrijk. Een authentiek mens die op basis van gevoel handelt en daarin oprecht is, vergeven we dat hij of zij zijn doel met vallen en opstaan bereikt. In een individualiserende, emanciperende wereld waarin die authentieke mens vaak niet meer zichtbaar is, verwacht de consument echter excellente dienstverlening en levering. Foutjes worden gedeeld en uitvergroot en vertraging wordt niet meer geduld. In de schijnbare anonimiteit van het internet wisselen afnemers, bedrijven, consumenten, gasten, burgers, patiënten, studenten, leerlingen en deelnemers bij voorkeur nog sneller van leverancier dan van kleding. Loyaliteit wordt steeds zeldzamer.

Tegenstelling: speel in op mijn behoefte, maar weet niets van mij

Om informatiegestuurd te werken moet u uw klanten en medewerkers kennen. Dat vinden zij niet meer dan normaal. Tegelijkertijd zijn zij gesteld op hun privacy en willen ze u slechts wijzer maken als zij direct voordeel behalen in de vorm van kortingen, gratis diensten of cadeautjes. Het opbouwen van een 360-graden klantbeeld is geen sinecure, laat staan een model op basis waarvan u (toekomstig) gedrag en voorkeuren kunt voorspellen. Recente wetgeving als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of in het Engels General Data Protection Regulation (GDPR) bemoeilijken het opbouwen van klantendata nog eens extra. Gevoelige data mag u maar beperkt opslaan. U dient aan te kunnen tonen dat de klant de opslag van zijn data goedkeurt en u de data beslist nodig heeft om de beloofde service te kunnen bieden.

Data verwerken we tot informatie en informatie tot kennis. Data wordt steeds belangrijker voor onze klanten in de Logistiek, Zakelijke Dienstverlening, Hospitality, Agro-sector, Retail, Nutsbedrijven, Banken, Verzekeringen, Pensioenuitvoering en Non-Profit.

Transparantie is in ieders voordeel!

We hebben geleerd hoe informatiegestuurd werken binnen de wet- en regelgeving mogelijk is. Niet door mistig te doen over opgeslagen data en mazen in de wet te vinden, maar juist door transparant te zijn. Door kristalhelder uit te leggen welke data wel en niet wordt bewaard en ondubbelzinnig te communiceren hoe data wordt gebruikt om tot betere dienstverlening te komen.

 

Steeds grotere kloof tussen oude en nieuwe spelers

De kern van de informatievoorziening van traditioneel succesvolle organisaties dateert uit de zestiger, zeventiger en tachtiger jaren van de vorige eeuw. Expertise over deze kernsystemen is vaak nauwelijks nog vindbaar. Data wordt via vertragende databasekoppelingen uitgewisseld in plaats van realtime koppelingen.

De consistentie van data wordt via ingebakken controlemechanismen in stand gehouden in plaats van overkoepelende bedrijfslogica. Nieuwe toetreders kunnen veel gemakkelijker gebruik maken van moderne technologie waarin beveiliging, uitwisselbaarheid en herbruikbaarheid intrinsiek zijn ingebouwd.

Daarmee valt een grote beheerlast en verantwoordelijkheid weg voor nieuwe toetreders en kunnen zij zich richten op functionele excellentie. In normaal Nederlands: zij kunnen zich veel meer richten op de continue verbetering van dienstverlening, klantbehoeften, klantbeleving, leversnelheid, flexibiliteit en accuratesse.

Dit verklaart faillissementen van bedrijven die tien tot twintig jaar geleden door consumenten nog zeer gewaardeerd werden. Er ontstaat een steeds grotere kloof tussen organisaties die niet rigoureus kunnen of willen veranderen en nieuwe organisaties en organisaties die het aandurven zichzelf opnieuw uit te vinden.

 

Toekomstbestendige architectuur gericht op realtime data-uitwisseling

Is de wereld van morgen het exclusieve terrein van technologisch georiënteerde organisaties? Wij denken van niet. Wij denken dat organisaties met een bewezen positie in de markt juist meer kans hebben om te overleven. In bewezen succesvolle organisaties is immers zoveel vakkennis en kennis van klanten aanwezig dat dit in combinatie met de wil en het lef om technologie slim toe te passen onverslaanbaar is voor nieuwe toetreders.

Wij kunnen uw organisatie helpen om nut en noodzaak van nieuwe mogelijkheden te duiden zonder in paniek te raken. Wij kunnen concreet maken wat vernieuwing kost én oplevert. We kunnen u helpen scherpe keuzes te maken die direct renderen. Het allerbelangrijkste: wij kunnen samen met u die vernieuwingen realiseren en daarbij een resultaatverplichting aangaan. Als experts op dit gebied kunnen we voorspellen wat wel en wat niet werkt en durven we dan ook commitment aan te gaan.

Voorbeelden van informatiesturing

  • Wij helpen het grootste vervoersbedrijf van Nederland met de ontwikkeling van apps waarmee zij reizigers naar de beste zitplaats kunnen dirigeren en foutloze reisinformatie bieden over aansluitende reizen.
  • Wij ontwerpen apps voor de grootste luchtvaartmaatschappij van Nederland waarmee zij kunnen inspelen op de individuele behoeften en voorkeuren van passagiers.
  • Wij helpen mee om de snelheid van laden, lossen en overdracht van vrachtschepen in de grootste haven van Nederland te optimaliseren op basis van vrij beschikbare data.
  • Wij leiden de voorkeuren af van vaste gasten van het grootste hospitality bedrijf van Nederland uit eerdere bezoeken, zodat we hen kunnen verrassen met welkomstdrankjes, -gerechtjes en hun favoriete kansspel.
  • Wij vernieuwen de werkplek van medewerkers van een van de grootste waterbedrijven van Nederland, zodat zij hun klanten betere dienstverlening kunnen bezorgen.
  • Wij brengen de applicaties van de grootste coöperatie van boerenbedrijven naar de meest geschikte publieke cloudvorm, zodat zij geld en aandacht sparen en zich kunnen richten op het verrijken van functionaliteit van die applicaties.
Voor elke organisatie is informatiesturing cruciaal om te overleven. Wij hebben geleerd hoe we door te blijven communiceren technologie laten renderen. Een consument is immers prima uit te leggen wat de voordelen van informatiesturing zijn. Wij denken dat marktleidende organisaties een goede kans maken om in het Digitale Tijdperk te overleven door marktkennis te koppelen aan het lef om zichzelf opnieuw uit te vinden. Wij hebben methoden ontwikkeld om marktkennis te koppelen aan technologische vernieuwing. Wij maken voordelen zichtbaar en laten digitalisering beheerst renderen.
Mooie projecten

Tevreden klanten

CrewHorizon, een programma dat bij de KLM het IT landschap van Planning & Assigment voor vliegend personeel moderniseert, hield haar bosdag op de locatie van DiVetro: landgoed de Reehorst....

Kwaliteit is een kernwaarde van DiVetro. DiVetro heeft het ISO9001-certificaat behaald. We leggen je graag uit waarom we daarvoor hebben gekozen, wat onze aanpak was, wat het voor ons betekent en ook hoe we andere organisaties hiermee kunnen helpen....

Mobiele versie afsluiten