Neem contact met ons op
+31 (0) 88 000 54 00
info@divetro.nl
Volg ons op LinkedIn
DiVetro BV
Villa de Reehorst
Hoofdstraat 20A
3972 LA Driebergen-Rijsenburg
The Netherlands

Digitale visie en strategie

Over de cursus

De 1-daagse Masterclass Digitale visie en strategie is geschikt als u op directieniveau wilt sparren met ons over aanpassingen op uw visie en strategie vanwege digitale ontwikkelingen.

Duur van de Masterclass: 8 uur

Hoe overleeft uw organisatie in een snel digitaliserende wereld?

Digitalisering creëert nieuwe business- en verdienmodellen en laat oude modellen verdwijnen. Al vele organisaties die digitalisering te weinig serieus namen gingen failliet of werden ernstig in hun voortbestaan bedreigd. Hoe verbetert u uw dienstverlening en de informatievoorziening binnen en buiten uw organisatie? Ontwikkel samen met ons een basis voor uw eigen visie en strategie op de digitale transformatie van uw organisatie.

Doel masterclass

Deze masterclass dwingt uzelf na te denken over de essentie van uw dienstverlening en de rol die digitalisering daarin kan spelen. Verplaats u zelf in de situatie van uw klant. In elke organisatie is correcte informatie van, voor en over uw klant cruciaal in het bepalen van de juiste interactie en transactie. Klanten verwachten dat u hen op de meest effectieve en efficiënte manier bedient, verzorgt of informeert. Dat geldt voor klanten in elke hoedanigheid; als consument, burger, patiënt, cliënt, medewerker of student.

  • Aan het eind van deze masterclass bent u zich volledig bewust van het belang van goede informatie voor uw organisatie.
  • U heeft samen met ons uw realistische stip op de horizon beschreven op het gebied van digitale transformatie.
  • Wij helpen u om de grootste belemmeringen en risico’s voor dit toekomstbeeld in kaart te brengen en maatregelen te nemen om deze uit de weg te ruimen.
  • Bij het bepalen van de strategie passeren diverse scenario’s de revue: greenfield, evolutie, revolutie, heruitvinden of marginaal aanpassen.

Onderwerpen Masterclass

  • Wie zijn uw klanten en wat is hun ideale klantreis?
  • Droom- en horrorscenario’s, kansen en bedreigingen
  • Het belang van informatie voor uw organisatie
  • Stip op de horizon
  • Belemmeringen en risico’s
  • Scenario’s voor succes
  • Strategie en roadmap

Voor wie is deze masterclass bedoeld?

Deze masterclass is bedoeld voor directie- en managementteams van organisaties die open staan voor verbeteringen in hun dienstverlening met behulp van digitale oplossingen. Bij voorkeur is er binnen de teams verschil in bewustzijn van het grote belang van digitalisering. De masterclass leent zich uitstekend om het als team eens te worden over de ambities op het gebied van digitalisering en de te varen koers om die ambities te realiseren. Ook helpt de masterclass uitstekend om beter te begrijpen hoe het beste uit uw eigen ICT-afdeling te halen is en daarbij op een effectieve en efficiënte wijze marktpartijen in te schakelen.

Vereiste voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.

Praktische informatie

Prijs

De prijs wordt bepaald op basis van de duur, aantal deelnemers en locatie.Voor deze masterclass hanteren we een maximale groepsgrootte van 6 personen. U kunt de training aanvragen door onderaan de pagina een bericht te versturen.

Datum en locatie

De datum en locatie stemmen we graag af op uw specifieke wensen.

De trainingslocatie van DiVetro is: Villa de Reehorst, Hoofdstraat 20A, 3972 LA Driebergen-Rijsenburg.

Trainingsvormen

  • Klassikaal op locatie DiVetro
  • Online, 4 online sessies van ieder 2 uur
  • Incompany

Gedurende de masterclass worden er veel voorbeelden en cases gebruikt. Bij beide sessies presenteren gastsprekers uit het bedrijfsleven hun visie.

Feedback van onze klanten

Het voelde echt als een mini MBA. Ik ben erg tevreden met de training en wat ik hiervan heb geleerd. Vandaar 5 sterren.

Interesse in deze training?

Vul hieronder uw gegevens in. We nemen zo snel mogelijk contact op.
  • Wij behandelen uw gegevens vertrouwelijk en vragen graag uw toestemming om u via e-mail informatie te bezorgen. Lees hier ons privacybeleid.

Deze opleiding wordt verzorgd door:

Patrick Rikken

Op jonge leeftijd leerde Patrick al programmeren. Het was dan ook geen verrassing dat hij Informatica ging studeren. In 1991 behaalde hij zijn bul aan de Universiteit Twente met een specialisatie in AI. Via zijn dienstplicht bij de marine ging hij als projectleider werken bij TNO Defensieonderzoek waar hij slimme trainers en simulatoren ontwikkelde. Vervolgens werkte hij als business unit manager bij Trendsoft, een werkmaatschappij van PinkRoccade. Na drie jaar kwam hij in dienst bij (Logica)CMG waar hij in diverse managementrollen o.a. verantwoordelijk was voor de offshore delivery van complexe projecten en commercieel eindverantwoordelijk voor de publieke sector. In die tijd bleef hij inhoudelijk gericht en heeft hij veel geleerd over sourcing, regie en de professionalisering en digitalisering van organisaties. Als mede-eigenaar van DiVetro paste hij zijn expertise de afgelopen 10 jaar toe bij klanten en bundelde hij geleerde lessen in toepasbare methoden voor digitalisering en professionalisering. Als trainer op onze Academy deelt hij graag zijn ervaringen.

0 (0 beoordelingen)

5 opleidingen

0 inschrijvingen

Digitale visie en strategie

Voorkennis

  • Geen specifieke voorkennis vereist

Doelgroep

  • Deze masterclass is bedoeld voor directie- en managementteams van organisaties die open staan voor verbeteringen in hun dienstverlening met behulp van digitale oplossingen.

Hoe kunnen wij u helpen?

Villa de Reehorst
Hoofdstraat 20A
3972 LA Driebergen-Rijsenburg
Nederland

Stuur ons een bericht

  • Wij behandelen uw gegevens vertrouwelijk en vragen graag uw toestemming om u via e-mail informatie te bezorgen. Lees hier ons privacybeleid.