Neem contact met ons op
+31 (0) 88 000 54 00
info@divetro.nl
Volg ons op LinkedIn
DiVetro BV
Villa de Reehorst
Hoofdstraat 20A
3972 LA Driebergen-Rijsenburg
The Netherlands

Binding is de cruciale factor voor elk succesvol bedrijf

Steven Tax is mede-oprichter van DiVetro. Naast zijn werk besteedt hij graag tijd met zijn familie, vrienden en honden. Verder heeft hij een bijzondere passie voor Italië en wijn. Wilt u Steven beter leren kennen? Lees dan snel verder!

“Onze belangrijkste doelstelling was en is nog steeds een bedrijf voor en door mensen. Het is mijn overtuiging dat binding de cruciale factor is voor elk succesvol bedrijf. Vandaar dat wij daar ook heel veel tijd en energie in stoppen.”

Steven, kun je jezelf kort voorstellen?

Steven: Tuurlijk! Ik ben Steven Tax, 47 jaren jong. Ik ben getrouwd met Saskia en ik heb twee kinderen. Esmee is 14 jaar en Jesse 12.

Uiteraard mag ik ook onze honden Spike en Kayra niet vergeten. Spike is een hele lieve bruine labrador van 4 jaar en Kayra is een Australian Shepherd pup.

Wij wonen in Deventer, de mooiste Hanzestad aan de IJssel.

Wat doe je in je vrije tijd?

Steven: In mijn vrije tijd probeer ik zoveel mogelijk samen te zijn met mijn familie en vrienden. Ik ga zoveel mogelijk naar de voetbalwedstrijden van Jesse en ik kijk graag hoe Esmee paardrijdt. We maken ook graag samen wandelingen met Spike en Kayra. Verder probeer ik ook nog een paar keer per week te sporten.

Tot slot houd ik er enorm van om vakantie te “vieren” in Italië en ik geniet ook graag van heerlijke Italiaanse wijnen.

Klinkt goed, Steven! Wat is je professionele achtergrond?

Steven: Na mijn vooropleidingen ben ik Bestuurskunde gaan studeren in Enschede aan de Hogeschool. De eerste jaren heb ik volop genoten van het studentenleven. Dat pakte wel negatief uit voor mijn studieresultaten. (lacht)

Gelukkig wist ik op tijd de knop om te zetten en heb ik met goed gevolg mijn studie Bestuurskunde aan de Hogeschool afgerond. Daarna heb ik ook nog een opleiding Bestuurskunde gevolgd aan de Universiteit.

Na mijn studies ging ik bij een klein ICT-adviesbureau als trainee aan de slag. Na 2 jaar ben ik overgestapt naar de Belastingdienst Automatiseringscentrum. Daar ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met outsourcing.

Na enkele jaren bij de Belastingdienst begon het weer te kriebelen en ben ik overgestapt naar CMG, het huidige CGI. Binnen CMG heb ik het traditionele carrièrepad doorlopen en ben ik uiteindelijk doorgestroomd tot Business Unit directeur.

Wanneer en hoe heb je besloten om DiVetro op te richten?

Steven: In 2005 – ruim 10 jaar geleden – besloot ik om te vertrekken bij CMG. Toen heb ik samen met Job van Weeren DiVetro opgericht.

Mijn vertrek had alles te maken met de veranderende cultuur vanwege de toenmalige fusie. Voor mij is het heel belangrijk om me echt thuis te voelen bij het bedrijf waarvoor ik werk.

Aangezien ik al snel tot de conclusie kwam dat het gras niet groener was bij andere werkgevers ben ik gaan nadenken over het ondernemerschap. In die tijd had ik daarover ook al regelmatig gesprekken met Job.

Wij vonden elkaar naar aanleiding van het boek “Semco”, geschreven door Ricardo Semler. Hierin werd een atypische organisatiecultuur en manier van ondernemerschap beschreven. Iets wat ons enorm aansprak. Uiteindelijk hebben we de sprong gewaagd en hebben we DiVetro opgericht.

Wat waren je initiële doelstellingen met DiVetro?

Steven: Onze belangrijkste doelstelling was en is nog steeds om een bedrijf op te bouwen voor en door mensen. Het is mijn overtuiging dat binding de cruciale factor is voor elk succesvol bedrijf. Vandaar dat wij daar ook heel veel tijd en energie in stoppen.

“We zeggen binnen DiVetro altijd dat we maar één dogma hebben en dat is dat wij geen dogma’s hebben.”

DiVetro bestaat inmiddels ruim 10 jaar. Zijn de afgelopen 10 jaar gelopen zoals gepland?

Steven: Deze vraag is wat lastig te beantwoorden omdat ze veronderstelt dat wij 10 jaar geleden een vastomlijnd plan hadden. Dat was niet het geval. (glimlacht) We hadden wel een hele duidelijke cultuur voor ogen die we wilden realiseren binnen DiVetro: een cultuur van openheid, transparantie, gelijkwaardigheid, ondernemerschap voor iedereen en respect voor elkaar.

Daarnaast wilden we geen dogma’s die elke vorm van creativiteit en ondernemerschap beperken. Dat zie je wel vaker binnen organisaties. Daarom zeggen we binnen DiVetro ook altijd dat we maar één dogma hebben en dat is dat wij geen dogma’s hebben.

Wij waren ervan overtuigd dat succes vanzelfsprekend zou volgen als we zo’n cultuur zouden kunnen neerzetten binnen DiVetro. In de afgelopen 10 jaar is dat ook gebleken want DiVetro heeft een gezonde groei doorgemaakt en heeft ondanks de crisisperiode altijd positieve resultaten geboekt.

Maar het allerbelangrijkste is dat alle collega’s van DiVetro zich thuis voelen en hart voor de zaak hebben. Daar ben ik nog wel het meest trots op! Dus in die zin kan ik je vraag met “ja” beantwoorden.

Wat bevalt je het meest bij DiVetro?

Steven: Dat we allemaal trots zijn op ons bedrijf en dat we de afgelopen jaren – mede dankzij onze manier van werken – geweldige proposities hebben ontwikkeld. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een gevestigde speler in de markt die volop gewaardeerd wordt door klanten.

Wat vind je leuker? Ondernemen, projecten uitvoeren of allebei, en waarom?

Steven: Absoluut beide tegelijkertijd. Ik vind de dagelijkse uitdagingen van het ondernemerschap geweldig. Ik houd ervan om samen met de collega’s naar kansen te zoeken om onszelf continu te verbeteren en te ontwikkelen.

Daarnaast geeft het ook enorm veel voldoening om de prachtige opdrachten die wij als DiVetro hebben uit te voeren voor onze klanten. Dus, ja, absoluut allebei! (glimlacht)

Aan welk(e) projecten werk je momenteel?

Steven: Bij Carintreggeland, een zorginstelling uit het Oosten van Nederland, heb ik onlangs een bijdrage geleverd aan het op orde krijgen van de ICT-organisatie. Verder heb ik samen met een aantal collega’s de sourcingstrategie opgesteld die wij op dit moment ook aan het uitvoeren zijn. Een prachtige opdracht.

Waar haal jij je voldoening uit?

Steven: Uiteraard zijn er heerlijke momenten van voldoening als klanten ons waarderen voor onze resultaten en inzet, als we prachtige opdrachten binnenhalen of als we opnieuw mooie cijfers weten te behalen.

Maar de momenten van enorme voldoening zijn nog altijd onze jaarlijkse DiVetro evenementen. Dan zijn we samen met de families van alle collega’s. Als ik dan zie hoeveel plezier we samen hebben en hoe iedereen vol passie over DiVetro praat dan heb ik echt het gevoel dat we met z’n allen een prachtige onderneming hebben neergezet.

Wat zijn je ambities?

Steven: Het klinkt misschien gek uit mijn mond, maar ik heb geen grote ambities of doelstellingen. Mijn enige ambitie is gelukkig zijn. Nu ik er zo over nadenk besef ik dat dit misschien wel de belangrijkste ambitie is die je kunt hebben als mens.

Voor mij betekent gelukkig zijn dat er een continue balans is als individu maar uiteraard ook met de mensen met wie je je leven deelt, zowel privé als zakelijk. Op je vraag “Ben je gelukkig?” kan ik alleen maar zeggen dat ik de mazzel heb dat ik zowel privé als zakelijk die balans heb gevonden.

Wil je nog een wijsheid of een inspirerende quote delen?

Steven: Zeker:

“No-one works for money alone, tapping into what people want from their careers and what they have to offer is essential.” – Ricardo Semler.

Ontzettend bedankt voor dit gesprek Steven en veel succes, plezier en voldoening met DiVetro en alle toekomstige projecten.

Vragen of interesse?

Vond u dit artikel interessant? Alvast bedankt om het met uw netwerk te delen.

Heeft u interesse of vragen naar aanleiding van dit artikel? Wij beantwoorden uw vragen graag via het reactieformulier onderaan deze pagina, via info@divetro.nl of via +31 (0) 88 000 54 00.

Blijf op de hoogte

Wilt u onze artikelen voortaan automatisch in uw mailbox ontvangen? Klik op de knop hieronder en schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrief.

Hoe kunnen wij u helpen?

Villa de Reehorst
Hoofdstraat 20A
3972 LA Driebergen-Rijsenburg
Nederland

Stuur ons een bericht

  • Wij behandelen uw gegevens vertrouwelijk en vragen graag uw toestemming om u via e-mail informatie te bezorgen. Lees hier ons privacybeleid.