Neem contact met ons op
+31 (0) 88 000 54 00
info@divetro.nl
Volg ons op LinkedIn
DiVetro BV
Villa de Reehorst
Hoofdstraat 20A
3972 LA Driebergen-Rijsenburg
The Netherlands

XLA in de praktijk | Workshop

Categorieën: Adoptie, Optimalisatie, Regie
Verlanglijst Delen
Deel cursus
Pagina link
Deel op social media

Over de cursus

Duur van de workshop: 1 dagdeel

Hoe beleven medewerkers en klanten uw ICT-dienstverlening?

We sturen en controleren op allerlei prestatie-indicatoren. Deze zeggen helaas niets over de perceptie en emotionele beleving van de eindgebruikers. Getallen zoals afhandeltijden van incidenten, technische beschikbaarheid van systemen en doorlooptijden van wijzigingen zijn belangrijk om bij te houden. Dit soort getallen zijn wel eendimensionaal. Dit kan leiden tot de situatie dat de leverancier zegt dat alles goed is volgens de afgesproken technische normen. Het zegt echter niets over de tevredenheid van de eindgebruikers. eXperience Level Agreement (XLA) is een instrument om de klantbeleving te meten en daarop te sturen.

Workshop doelstellingen

  • In deze workshop leert u hoe u XLA inzet om in te kopen en te sturen op het niveau van de beleving.
  • We leggen de basis voor het vormen van een vertrouwensrelatie met uw leverancier. Hiermee realiseert u lagere kosten voor servicemanagement. Ook zorgt u ervoor dat de gebruikerstevredenheid en de productiviteit van de eindgebruikers toenemen.
  • De SLA-indicatoren zijn zeker ook belangrijk. Echter een SLA gebaseerd op technocratische prestatie-indicatoren komt rigide over en voelt kil aan. Met alleen een SLA lijkt het goed helpen van eindgebruikers ondergeschikt te zijn aan bijvoorbeeld het binnen een vastgestelde tijd afhandelen van een incident. Daarom kijken we hoe XLA een aanvulling vormt op de SLA.
  • U gaat aan de slag om de belevingsfactoren van uw klant toe te passen in de rapportage en sturing van uw leverancier. Een goede relatie is gebaseerd op vertrouwen en wederzijdse tevredenheid over de geleverde waarde. U leert inzien dat een goede vertrouwensrelatie met uw ICT-afdeling of leverancier belangrijk is. Belangrijker dan alleen focus te hebben op de vraag of de techniek goed werkt.

Workshop onderwerpen

  • Het gedachtegoed van XLA
  • Welke aspecten zijn van belang bij de klant-leveranciersrelatie
  • Sturen op de perceptie en emotionele beleving van eindgebruikers
  • De voordelen van het sturen op belevingsfactoren
  • Selecteren van relevante belevingsfactoren
  • Meetbaar maken van de relevante belevingsfactoren
  • Sturen op de geselecteerde belevingsfactoren
  • Welke impact heeft dit op de ICT-afdeling en leverancier

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Deze workshop is bedoeld voor IT Professionals die in een outsourcingstraject willen sturen op de emotie en beleving van de eindklant. Mogelijke rollen kunnen zijn: ICT Operation Manager, Quality Assurance Manager, Service Manager, Business Analyst, Solution Designer, Digital Transformation Leader, Product Owner, Business- en Process Owners.

Vereiste voorkennis

Het is aan te bevelen dat de deelnemers beschikken over gedegen kennis van SLA’s en tactische regie op de ICT-dienstverlening.

Praktische informatie

Prijs

Het inschrijfgeld voor deze workshop bedraagt € 295,- exclusief btw per persoon. Dit bedrag is inclusief studiemateriaal en reflectie tijdens en enige tijd na de workshop.

Incompany prijs; op aanvraag

Datum(s)

  • 15 en 16 juni van 10.00 t/m 12.00 uur

Uiteraard is de startgarantie voor deze training op de vermelde datum afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Wij kunnen deze training ook op maat bieden, toegespitst op uw organisatie. Heeft u hier interesse voor neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier.

Locatie

De trainingslocatie van DiVetro is: Villa de Reehorst, Hoofdstraat 20A, 3972 LA Driebergen-Rijsenburg.

Trainingsvormen

  • Klassikaal op locatie DiVetro
  • Online, 2 online sessies van 2 uur per sessie
  • Incompany

Er zal ingegaan worden op uw specifieke situatie. Voor deze situatie zal er geoefend worden op de selectie van de relevante belevingsfactoren en het meetbaar maken van deze factoren. De uitwerking hiervan vindt plaats aan de hand van post-its, schema’s en templates.

Deze workshop is zowel aan het begin van een sourcingstraject als op een interventie van een verstoorde klant-leveranciersrelatie toe te passen.

Toon meer

Cursus inhoud

Hoe kunnen wij u helpen?

Villa de Reehorst
Hoofdstraat 20A
3972 LA Driebergen-Rijsenburg
Nederland

Stuur ons een bericht

  • Wij behandelen uw gegevens vertrouwelijk en vragen graag uw toestemming om u via e-mail informatie te bezorgen. Lees hier ons privacybeleid.