Zorggroep Sint Maarten besteedt deel van ICT-diensten opnieuw uit
Zorggroep Sint Maarten gaat een groter deel van haar ICT-diensten uitbesteden. DiVetro zal de transitie namens Zorggroep Sint Maarten begeleiden....
De waarde(ring) van een organisatie is direct verbonden aan de kwaliteit waarmee zij op informatie stuurt. Digitalisering gaat over de professionalisering die organisaties daarvoor in de breedte moeten doormaken.
Ambitieuze organisaties willen de dienstverlening aan hun klanten continu verbeteren. Zij zetten hun klant centraal. De mogelijkheden in de informatievoorziening groeien exponentieel en daarmee ook de kansen om uw ambitie te verwezenlijken. Hoe beter organisaties hun klanten en medewerkers kennen, des te beter zij kunnen formuleren wat nodig is om verdere verbeterstappen te zetten. Die verbeterstappen omvatten onder andere het verzamelen van accurate informatie over klanten en hun behoeften, maar ook informatie over verbetermogelijkheden in klantprocessen en ondersteunende processen. Elk proces moet (business) waarde toevoegen voor de eindklant. Om dat te doen is informatie één van de belangrijkste ingrediënten.
De laatste twintig jaar heeft de focus op informatie complete businessmodellen veranderd en markten op zijn kop gezet. Organisaties die hun klanten goed kennen en snel kunnen inspelen op veranderende behoeften realiseren in korte tijd een grote voorsprong op de traditionele spelers in zo’n markt. Deze natuurwet is uiteraard van toepassing op commerciële markten, maar is de komende jaren ook van grote invloed op de ontwikkeling van zorgaanbieders, onderwijsinstellingen, nutsbedrijven en overheden.
Retail, hospitality, logistiek en zakelijke dienstverlening zijn de snelst veranderende markten. In deze markten staat de klant van nature centraal en hebben marktverschuivingen en faillissementen duidelijk gemaakt hoe belangrijk klantfocus en snel inspelen op marktomstandigheden is. Kennis en ervaring die we opdoen in die markten passen we ook toe op zorg, onderwijs, nutsbedrijven en overheid. In deze markten is consumentenemancipatie een zeer belangrijke trend.
Via politiek en media wordt de ontevredenheid van de klant in de hoedanigheid van burger, bedrijf, patiënt, cliënt, student of gebruiker uitvergroot, waardoor organisaties worden gedwongen tot marktconforme normen voor dienstverlening in relatie tot belastinggeld, zorgkosten, collegegeld en vastrechtkosten. Kortom, informatie is voor alle branches cruciaal. Deze paradigmaverschuiving wordt algemeen aangeduid als de digitale transformatie.
Op basis van onze ervaring bij 80 organisaties in diverse branches hebben we een aanpak ontwikkeld om digitale ambities versneld te realiseren. Daarbij houden we maximaal rekening met de inspanningen die organisaties al gedaan hebben. We starten altijd met een contextanalyse van de huidige en gewenste situatie en helpen mee om in een zo kort mogelijke tijd een stabiele basis te creëren die als springplank kan dienen om de digitalisering organisatiebreed te adopteren. Die stap is immers cruciaal om in de visie, strategie en processen van een organisatie betrokkenheid en draagvlak te creëren voor de noodzakelijke veranderingen. Terwijl de organisatie in de breedte meedoet in de digitale transformatie, wordt gewerkt aan verdere optimalisatie. De dienstverlening wordt dan stapsgewijs vernieuwd en verbeterd. Deze verbeterpunten worden aangepakt in 4 stappen:
Zorggroep Sint Maarten gaat een groter deel van haar ICT-diensten uitbesteden. DiVetro zal de transitie namens Zorggroep Sint Maarten begeleiden....
De consultants van DiVetro blijven graag op de hoogte van trends en innovaties, zo ook op de Zorg en ICT beurs 2019. Ontdek hier de opgedane inspiratie....
We zien grote mogelijkheden voor technologie om patiënten en cliënten meer regie te geven en efficiënter om te gaan met financiën, medicatie, hulpmiddelen en personeel. Om van die mogelijkheden te profiteren is professionele informatievoorziening nodig. Met onze aanpak voor versnelling van de Digitale Vooruitgang helpen we organisaties de besturing, voortbrengingsprocessen, leveranciersmanagement, architectuur, security en privacy op orde brengen, zodat innovatie sneller, effectiever en efficiënter kan worden geïntegreerd. Technologie levert dan de beloofde waarde voor de zorg in Nederland, waardoor deze bij de beste van de wereld blijft horen. ...